Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Hon blir digital intäktschef på Mittmedia

Publicerad: 2 Juni 2016, 05:29

Malin Petré börjar efter sommaren på den nyinrättade tjänsten som chef för digitala intäkter B2C inom Mittmedia.


Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Hon kommer närmast från tjänsten som analyschef på LRF Media och har tidigare arbetat som marknadsanalytiker på Eniro och även arbetat med försäljning och omvärldsbevakning där.

”Trenden i omvärlden är tydlig. Människor är i allt högre grad redo att betala för journalistik i digitala kanaler. I Mittmedia är den digitala konsumentaffären prioriterad och jag är mycket nöjd med att vi rekryterar Malin Petré som digital B2C-chef. Hon kommer med sin bakgrund och erfarenhet att tillföra mycket i vårt utvecklingsarbete på konsumentmarknaden, säger Mittmedias vd Thomas Peterssohn i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.