Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Hon är Metros nya marknadschef

Publicerad: 17 Juni 2016, 06:11

Karin Österman

Karin Österman går från gruppchef på marknadsavdelningen till marknadschef.


Ämnen i artikeln:

Metro

När Karin Österman kom till Metro 2015 började hon som projektledare. Dessförinnan hade hon varit ansvarig för promotion och lansering av biofilm på Nordisk Films marknadsavdelning.

”Jag är extremt glad över att få denna möjligheten och förtroendet att fortsätta utveckla och stärka den positiva trend som råder på Metro just nu. Dessutom är det en ära att få leda så enormt engagerade medarbetare som håller hög kvalitet både i kreativitet och leverans. Vi har en enorm kraft internt och den vill jag fortsätta förvalta och måna om”, säger Karin Österman, som tillträdde 1 juni, i ett pressmeddelande.

Företrädaren, Kia Agerhem, lämnade rollen för att ta över som affärsområdeschef för Metro Mode tidigare i år.

”Karin har under sin tid här på Metro bevisat att hon är rätt person att axla denna roll och vi är oerhört glada över att hon tackade ja till tjänsten. Vidare är jag övertygad om att Karin kommer fortsätta göra ett strålande arbete baserat på hennes personlighet, kompetens, bakgrund och driv”, säger Leif Eliasson, vd Metro

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.