Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 17 juni 2016, 06:11
Karin Österman
Karin Österman går från gruppchef på marknadsavdelningen till marknadschef.
Ämnen i artikeln:
MetroNär Karin Österman kom till Metro 2015 började hon som projektledare. Dessförinnan hade hon varit ansvarig för promotion och lansering av biofilm på Nordisk Films marknadsavdelning.
”Jag är extremt glad över att få denna möjligheten och förtroendet att fortsätta utveckla och stärka den positiva trend som råder på Metro just nu. Dessutom är det en ära att få leda så enormt engagerade medarbetare som håller hög kvalitet både i kreativitet och leverans. Vi har en enorm kraft internt och den vill jag fortsätta förvalta och måna om”, säger Karin Österman, som tillträdde 1 juni, i ett pressmeddelande.
Företrädaren, Kia Agerhem, lämnade rollen för att ta över som affärsområdeschef för Metro Mode tidigare i år.
”Karin har under sin tid här på Metro bevisat att hon är rätt person att axla denna roll och vi är oerhört glada över att hon tackade ja till tjänsten. Vidare är jag övertygad om att Karin kommer fortsätta göra ett strålande arbete baserat på hennes personlighet, kompetens, bakgrund och driv”, säger Leif Eliasson, vd Metro
Ämnen i artikeln:
Metro