Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Hon är Årets Branschpersonlighet

Publicerad: 17 Maj 2017, 06:20

Frida Boisen, digital chef och ansvarig utgivare på Bonnier Tidskrifter, har utsetts till Årets Branschpersonlighet av Sveriges Mediebyråers styrelse.


Ämnen i artikeln:

Frida BoisenBonnier Tidskrifter

I dag står det klart att Frida Boisen kammar hem priset för Årets Branschpersonlighet i medietävlingen StockholmMediaAward.

Juryns motivering lyder: ”En urkraft…! En urkraft, som syns och hörs. Som passionerat pratar om det nya digitala landskapet utan att för den skull tappa fokus på affären. Driver med mod, hjärta och hjärna både publicistiskt innehåll, försäljning, branschen i stort och samhällsfrågor. En urkraft som behövs i dagens medielandskap – fullt av motsättningar och ytterligheter. En urkraft…!”

Övriga nominerade till utmärkelsen var Peder Bonnier, vd och medgrundare på Kit, Stefan Noble, grundare av Visual Art , Sara Rosengren, professor i marknadsföring vid Handelshögskolan och Joachim Örnelid, vd och grundare Mediamecca.

Förutom att Frida Boisen är digital chef och ansvarig utgivare på Bonnier Tidskrifter är hon också krönikör på Expressen och sociala medier-expert i SVT.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.