Medievärldens arkiv
Hon är Aftonbladets nya marknadschef
Publicerad: 27 januari 2017, 08:36
Viktoria Gelin är ny marknadschef på Aftonbladet. Foto: Aftonbladet.
Viktoria Gelin rekryteras som marknadschef. Hon tillträder den 1 februari.
”I Victoria får vi en engagerad marknadschef med lång erfarenhet och hög kompetens som med kraft kommer att arbeta för att fortsätta stärka vårt erbjudande”, säger Aftonbladets onlinechef, Anderas Aspegren, om rekryteringen.
I elva år har Viktoria Gelin varit på Aftonbladet. Hon började på papperstidningens säljavdelning och kom till marknadsavdelningen för sex år sedan.
”Det är oerhört inspirerande att få möjligheten att driva utvecklingen av våra varumärken och att fortsätta digitaliseringen av vår marknadsföring”, säger Viktoria Gelin i ett pressmeddelande.
Andreas Aspegren om vad som blir viktigt för marknadsavdelningen framåt:
”En viktig uppgift för avdelningen framöver blir att få ihop Aftonbladets marknadskommunikation på ett ännu starkare sätt, oavsett om det handlar om egna kanaler, fysiska events eller sociala medier.”