Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Holländsk tidning säljer redaktionellt utrymme

Publicerad: 21 November 2008, 13:21

I den holländska gratistidningen Spits är det möjligt att köpa redaktionellt utrymme för kommersiella aktörer.


Newspaper Innovation citerar chefredaktör, Bart Brouwers. Han berättade på en holländsk mediekonferens att det fanns möjlighet för annonsörer att köpa redaktionellt utrymme i tidningen. Bland annat har en holländsk bank köpt bevakning av deras team i Tour de France.

Bart Brouwers anser att den här arbetsmodellen bara passar för gratistidningar då deras läsare accepterar mer.

Han påpekar också att man inte gör det på nyhetsplats. Samt att de flesta holländska tidningar,  gratis eller betalda, gör så här. Men att inga andra chefredaktörer vågar berätta det.{embed class_sfx=-inner&where=category&where_id=1}

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.