Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Helin har helt fel om TV4:s försäljning

Publicerad: 24 Mars 2015, 07:22

Jan Helins uppgift om att TV4 återbetalat 60 miljoner till annonsörerna är fel. Uppenbarligen har han lyssnat på någon som inte vet vad han pratar om. Möjligen borde Jan Helin överföra något av det fina källkritiska arbete Aftonbladet vanligtvis gör till poddandet.


Ämnen i artikeln:

TV4Jan Helin

Det säger TV4:s presschef Magnus Törnblom.

Enligt honom har TV4 en rekordstark annonsefterfrågan just nu, både linjärt och digitalt.

Trots en prishöjning och målgruppsbreddning ser vi en fortsatt ökad efterfrågan från annonsmarknaden, både linjärt och digitalt. Anledningen är att vi levererar det annonsörerna efterfrågar i termer av räckvidd och genomslag. Och vi levererar dessutom vad vi lovar till annonsmarknaden.

När det gäller onlinenärvaro visar MMS Trend och Tema för Q4 att TV4 Play i princip har samma dagliga tittartid och veckoräckvidd som Aftonbladet tv påpekar Magnus Törnblom

TV4 Play levererar och erbjuder dessutom annonsörerna betydligt mer reklamkontakter än vad Aftonbladet tv gör med sitt videoannonserbjudande. Och till skillnad från Aftonbladet är vi dessutom via MMS-mätningarna helt transparenta med hur den vår konsumtion och vår reklamleverans ser ut. Vi försöker inte sätta likhetstecken mellan tittare och strömstarter, vi kör inte autostarter och hävdar motsatsen, och vi både vet och redovisar hur länge våra strömstarter varar.

UPPDATERAD: TV4:s biträdande försäljningsdirektör Carl Hemmingsson har bloggat om TV4:s försäljning.

Jan Helin: TV4 tvingas återbetala 60 annonsmiljoner

Ämnen i artikeln:

TV4Jan Helin

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.