Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

HD-Sydsvenskan får ny affärsavdelning

Publicerad: 12 November 2015, 09:08

Innovation- och försäljningsavdelningarna slås samman och blir en gemensam affärsavdelning med helt ny ledning.


Ämnen i artikeln:

HD-Sydsvenskan

Det är en naturlig utveckling att vi nu tar vårt innovationsarbete ännu närmare våra kunder, säger Pontus Bodelsson, vd för HD-Sydsvenskan, i en kommentar.

Det övergripande ansvaret för den gemensamma affärsavdelningen får innovationschefen Tomas de Souza. Försäljningschef blir Daniel Elm. Initiativet till sammanslagningen har tagits för att ännu bättre kunna möta marknadens önskemål om mer innovativa och affärsmässiga helhetslösningar enligt ett pressmeddelande.

Utvecklingen ställer krav på oss att inte längre bara sälja våra produkter, utan snarare utveckla lösningar tillsammans med kunder som vill marknadsföra sig och skapa affärer i vår region, säger Tomas de Souza och fortsätter:

Vi har alltjämt en unik position på vår marknad och når 8 av 10 av alla som bor här. Det finns en otrolig potential att hjälpa våra kunder till nya affärer.

När Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan gick samman för ett drygt år sedan tillkom innovationsavdelningen där både redaktionella och kommersiella medarbetare arbetar med att driva utvecklingen av nyhetssajterna och nya produkter. Sedan dess har man bland annat lanserat näringslivssajten 8till5.se samt utvecklat HD-Sydsvenskans satsning på nativeannonsering.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

HD-Sydsvenskan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.