Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Har ni fått något napp, Metro?

Publicerad: 26 september 2012, 10:54

I morse försökte Metro rekrytera en redigerare. Genom att stå utanför ingången till Svenska Dagbladet och berätta att det finns tidningar som anställer folk också.

Ämnen i artikeln:

MetroSvenska Dagbladet

Vi har ett antal ansökningar men söker någon av de allra bästa och hoppas att dagens extrainsats ger resultat, säger Metros chefredaktör Linus Paulsson.

Tror du att ni kommer att få det med den här metoden?

Absolut. Mer fokuserat och nära målgruppen är svårt att komma.

Schibsted är delägare i Metro, har ni fått några reaktioner från ledningen?

Därför är de självklart intresserade av att vi har en redaktion i toppklass.

Vad skulle du tycka om någon försökte locka över folk på Metro på det här sättet?

Ja, det är ju möjligt. Men vi får nog anse att luften är fri i det här fallet. Men det är ju mer vanligt att konkurrenterna drar ned kraftigt så risken är kanske inte enorm.

Du har sagt att ni ska fortsätta växa hur stor ska Metroredaktionen bli?

När jag säger växa är det en kombination av antalet läsare, annonsaffär och även rekryteringar på redaktionen för att bli ännu bättre.

Ska ni fortsätta rekrytera på det här sättet?

Nja, nästa gång förnyar vi oss igen.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev