Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Här är KIA-index nya expertteam

Publicerad: 8 December 2016, 09:23

Totalt 24 branschexperter ingår i den nya grupp som ska vidareutveckla den digitala valutan.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Tidigare har KIA-index, som ägs av Sveriges Annonsörer och är landets officiella mätvaluta för internet- och mobiltrafik, bestått av två instanser för beslut. Men i samband med årsskiftet slås regelgruppen ihop med huvudmannagruppen och blir ett gemensamt expertteam. Och nu har de 24 branschexperter som ska utgöra gruppen tillsatts:

”Jag är otroligt glad att så många har hört av sig och visat sitt intresse för att vara med och utveckla KIA-index. Vi har lyckats hitta en bra mix av medier, reklam- och medieföretag samt annonsörer som kompletterar varandra och tillsammans bildar en riktigt spetsig grupp som ska vara med och bidra i arbetet att utveckla vår gemensamma digitala valuta framåt”, säger Peter Mackhé, chef för Sveriges Annonsörers KIA-index.

Här är listan över de 24 branschexperterna:

- Antoaneta Nikolaeva, Aftonbladet
- Axel Birgerstam, Scream
- Carl Grape, Bonnier Tidskrifter
- Dennis Stenberg, Eniro
- Emanuel Andersson, Burt
- Johan Rikner, Newsner
- John Severinson, Egmont Publishing AB
- Jonas Linnér, Mediekompaniet
- Klara Grivans, Aller Media
- Martin Hanner, Lantmännen
- Mattias Lundell, Expressen
- Mikael Samuelsson, Metro
- Nils Andersson Wimby, Isobar
- Patrik Skogsfors, Vizeum Sweden
- Per Ekfeldt, PHD
- Petter Mååg, VW
- Roja Shams, PAF
- Sanna Söderström, IUM
- Silvia Barklund, SPP
- Staffan Söderlund, Nyheter24
- Terry Potter, Bonnier Business Media
- Tobias Lindberg, TU
- Öjje Holt, Tailsweep
- Peter Mackhé, KIA-index

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.