Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Här är årets bästa printreklam

Publicerad: 27 Juni 2013, 06:53

Världens bästa printreklam 2013 har utsetts i Cannes. Här är vinnarna.


Ämnen i artikeln:

CannesReklam

Smaken är som baken. Det är nog inte alla som gillar Land Rovers reklam i Dubai. Budskapet är att bilen tar dig dit du inte har en aning om vad som serveras till midddag. Till exempel fladdermussoppa. Men obs-värdet är det nog inget fel på.

Fler exempel nedan:

Bildtexter:

2. En kampanj mot analfabetism i Frankrike vann juryns gillande.

3. Tummen upp fick en kampanj från Singapore om att det inte räcker med att bara gilla på Facebook.

4. Volkswagen brukar vinna priser i Cannes Lion. Så även i år. Budskapet är tydligt. Det går inte lita på att reservdelar som inte är original fungerar bara för att de passar.

5. Ibland räcker det inte vanlig Aspirin. När det är 275 diagram kvar att titta på till exempel. Då kan det behövas en koffeindos också.

6. Guldlejon och titaniumpris fick en schamporeklam med budskapet att du är vackrare än du tror. Till vänster har en tecknare gjort en skiss utifrån en kvinnas beskrivning av sig själv. Till höger en skiss av samma kvinna utifrån en främlings beskrivning.

7.  Här ser du en vinnare! Genom att få publiken att blunda lyckas byrån visa hur bra sportradiokanalen är på att förmedla aktion och spänning.

8. Diskmedelsreklam kan vara riktigt effektiv. Om byrån lägger ner riktigt mycket engagemang i illustrationen.

9. Twain rätt i örat. Kända författare har konverterats till hörlurar för att sälja ljudböcker.

10. Liten men effektiv. Kampanjen för Apples nya surfplatta Ipad mini fungerar tycker juryn.


Ämnen i artikeln:

CannesReklam

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.