Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Han tar över RAM

Publicerad: 1 September 2011, 07:17

Rickard Örn är ny vd för RAM, det svenska undersökningsföretaget som mäter hur läsare reagerar på annonser i 17 länder.


Ämnen i artikeln:

RAM

RAM Research and Analysis of Media AB började för tio år sedan sin verksamhet med att mäta annonser på ett mindre antal svenska lokaltidningar. Nu har företaget verksamhet i 17 länder och en databas som i dagsläget omfattar omkring 30 miljoner intervjuer.

Ett stort antal svenska mediekoncernen använder sig i dag av bolagets tjänster för att analysera hur läsarna reagerar på såväl de kommersiella som redaktionella budskapen.

Nu har Rickard Örn tagit över som vd för koncernen. Han kommer närmast från Tracab AB där han ansvarade för etablering av etableringen på olika internationella marknader.

Han efterträder Johan Karlsson som återgår till att enbart vara vd för Pressdata.

Ämnen i artikeln:

RAM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.