Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Han tar över försäljningen på GP

Publicerad: 23 Januari 2017, 09:41

Jens Petterson blir lokal försäljningschef för Göteborgs-Posten.

Jens Pettersson kliver in som ny försäljningschef i februari. Han efterträder Roger Thilander.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-PostenGPStampen

Ett prestigeuppdrag. Så beskriver Jens Pettersson sin nya roll på Göteborgs-Posten (GP):

”GP och hela Stampen är inne i en spännande fas med nya produkter och ett tydligt digitalt fokus. Det är ett prestigeuppdrag jag får och vi har en spännande tid framför oss med stora möjligheter och jag ser fram emot att få vara med att utveckla våra titlar och hjälpa våra kunder att nå sina.”

Jens Petterson har en bakgrund på MTG TV:s och Discoverys gemensamma säljbolag Airtime Sales, som försäljningschef för Discovery Networks i väst, kundansvarig på MEC Mediebyrå samt creative sales på Kanal 5.

”Jens är en tungviktare i branschen och jag är glad över att få med honom ombord på resan att utveckla vårt erbjudande som redan har ett starkt fotfäste i Göteborg och hela Västsverige”, säger GP:s försäljningsdirektör Linda Forsberg i ett pressmeddelande.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Göteborgs-PostenGPStampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.