Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Han ska hjälpa Stampen att få mer fart på det digitala

Publicerad: 14 April 2015, 09:35

Peter Holmlund med ett förflutet på Schibsted, Metro International och Microsoft blir chef för digital utveckling på Stampen Media.


Hans uppdrag som Chief Digital Officer på Stampen Media är att högre utväxling av bolagets totala digitala produkt- och tjänsteerbjudande till marknaden.

Vi går nu in i en fas med kraftig tempoökning i tillväxttakten. Jag är övertygad om att Peter blir ett starkt tillskott till verksamheten och kommer att ta tillvara de affärsmöjligheter som uppstår när vi nu integrerar vår traditionella och väletablerade tidningsverksamhet med våra bolag inom nya och digitala medier, säger Johanna Öberg, vd Stampen Media i en kommentar.

Hon menar att Stampen Media nu har de bästa av förutsättningar för att ta sig an branschens utmaningar.

Efter nödvändigt och framgångsrikt grovjobb inom respektive bolag under det gångna året känns det fantastiskt att kunna blicka framåt och ge fullt fokus på marknaden och nya affärer. Vi är nu väl rustade att ta oss an den utmaningen.

Den 1 juni börja därför Peter Holmlund på Stampen Media. Nu jobbar han på Microsoft med ansvar för bland annat MSN i Sverige och Norden. Tidigare har han jobbat på ledande befattningar inom Schibsted och Metro International.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.