Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Han får ansvar för Skånemedias sälj

Publicerad: 20 Januari 2011, 14:30

I april 2003 slutade han som försäljningsdirektör på Sydsvenskan. I februari är Gösta Liedberg tillbaka i sin gamla roll, men nu på Skånemedia.


Åren mellan har han varit vd för Egmont Sverige och försäljningsdirektör på Mobile Loyalty. Erfarenheterna från bägge dessa arbetsplatser kommer väl till pass när han nu återvänder till dagstidningsbranschen menar Gösta Liedberg.

Jag har med mig olika grepp därifrån som kan komma till nytta. Både i magasins- och mobilvärlden finns saker som kan komplettera. Men jag tror att print kommer att vara huvudaffären under lång tid framöver.

Att inte komma tillbaka till koncernens huvudtidning är inget problem menar Gösta Liedberg.

Absolut inte. Jag ser det här som en stor och härlig utmaning. Annars skulle jag inte tagit erbjudandet.

Hur ser ditt uppdrag ut?

Bevara och hitta nya intäkter samt effektivisera verksamheten.

Effektivisera, betyder det uppsägningar?

Inte alls, men att de personer som finns ska jobba smartare. Det är något jag lärde mig på Egmont, det finns alltid möjligheter att utveckla verksamheten och hitta verktyg så att samma antal personer kan göra mer.

Under hösten har han jobbat på konsultbasis på en av tidningarna i Skånemedia, Trelleborgs Allehanda.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.