Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 20 juni 2016, 09:56
Johan Freiholtz, försäljningschef på Frida Förlag. Foto: Carl Klingspor
Johan Freiholtz lämnar Schibsted för Frida Förlag där han får ansvar över annonsförsäljningen och kreativa kundsamarbeten.
”Vi har en fantastisk relation till vår målgrupp och kommer nu på allvar att kunna hjälpa våra kunder att nå dem och på riktigt göra skillnad”, säger Anders Juhlin, vd på Frida Förlag, i ett pressmeddelande där han kommenterar rekryteringen:
”Johan har gedigen erfarenhet av digitala affärer och dessutom ett enormt driv. Med honom på plats fortsätter vi vår resa med målet att ytterligare sätta affären i fokus”.
Tjänsten som försäljningschef är nyinrättad och rekryteringen gäller en av flera försäljningstjänster. Planen är att bygga ett helt nytt säljteam som ska vara igång lagom till hösten.
”Frida Förlag har en otroligt spännande resa framför sig och en målgrupp som verkligen är framtidens köpare. Nu satsar vi stenhårt på att göra ännu mer nytta för våra kunder genom större kreativa samarbeten på plattformar där vår målgrupp är”, säger Johan Freiholtz, som lämnar Schibsted efter nio år i koncernen där han bland annat arbetat som Key Account Manager, Senior Account Manager och försäljningschef på Aftonbladet.