Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Han blir ny analyschef på Aller

Publicerad: 13 Juni 2016, 08:06

Emanuel Vaz rekryteras när Aller media tillsätter en ny analyschef.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

”Det ska bli väldigt spännande att få börja på Aller media. Ett företag med starka varumärken som är mitt uppe i en stor digital utvecklingsresa. Och i den resan kommer analys vara en viktig pusselbit för att lyckas”, säger Emanuel Vaz, som närmast haft rollen som chef över customer insight-avdelningen på Telenor.

Innan Emanuel Vaz kom till Telenor arbetade han med market intelligence på Altia, den finska motsvarigheten till Vin&Sprit, som tillverkar och distribuerar spritdrycker.

”Emanuel har en solid analytisk förmåga och genom sin erfarenhet ett naturligt fokus på kunden. Det är något som blir allt viktigare när vi utifrån data och insikter utvecklar både användarupplevelsen och attraktiva partnererbjudanden”, säger Niklas Engström, digital utvecklingsdirektör på Aller media.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.