Medievärldens arkiv
Han blir affärschef på SvD
Publicerad: 28 mars 2018, 11:59
Christoffer Lindvall. Foto: Adam Wrafter
Svenska Dagbladets videochef Christoffer Lindvall blir ansvarig för att driva SvD:s digitala tillväxt på annonssidan.
Christoffer Lindvall har en bakgrund som videochef och affärsutvecklare på Svenska Dagbladet. Nu blir han ansvarig för tidningens digitala tillväxt på annonssidan samt för att SvD:s digitala kanaler optimeras för såväl prenumerations- som annonsaffären.
”Jag är imponerad över det arbete som SvD har gjort för den digitala läsaraffären och som bevisar att många är beredda att betala för vår kvalitetsjournalistik. Samtidigt är det nödvändigt att vi nu fortsätter att utveckla även den digitala annonsaffären. Min primära uppgift blir att fokusera på den i nära samarbete med Schibsted Sales and Inventory, SSI”, säger Christoffer Lindvall, som också tar plats i SvD:s ledningsgrupp.
Fredric Karén, SvD:s chefredaktör, är glad över rekryteringen:
”Hans erfarenheter från både redaktionella och kommersiella avdelningar gör honom ytterst lämpad som pådrivare och länk mellan SvD och Schibsteds centraliserade affärsverksamheter.”