Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Han är ny publicistisk direktör på Aller Media

Publicerad: 16 November 2018, 11:08

Martin Kroon, publicistisk direktör på Aller Media.

Martin Kroon, publicistisk direktör för Aller Medias varumärken i Malmö, får ansvar för hela mediehusets varumärkesportfölj.


Ämnen i artikeln:

BonnierAller Media

I augusti stod det klart att den publicistiska direktören Stina Abenius lämnar Aller Media för Bonnier. Sedan dess har Anders Rask varit tillförordnad. Men nu har hennes efterträdare utsetts. Det blir Martin Kroon, i dag publicistisk direktör för Aller Medias varumärken i Malmö, som får ett utökat ansvar.

– Det känns spännande, utmanande, roligt. Hur mycket tid har jag? Jag ser väldigt mycket fram emot att få arbeta tillsammans med alla fantastiska medarbetare. Jag är medveten om att det är ett stort uppdrag och ett stort ansvar, men jag är övertygad om att det finns fördelar med att ha en helhetssyn på vår publicistiska verksamhet. Vi samverkar mer mellan varumärkena i dag än tidigare och ser positiva effekter av det, inte minst digitalt. Därför känns detta både som en spännande och riktig väg att gå, säger Martin Kroon, som tillträder sin nya tjänst som senast den 1 januari.

Vad ser du för utmaningar med din nya roll?

– Vi har en spännande agenda framåt med nya grepp om den digitala affären. Du frågar om utmaningar, och det är förstås en utmaning att genomföra det, men jag ser det framför allt som att vi har en stor möjlighet. Aller Media är marknadsledande i print och jag ser ingen anledning att vi inte ska ha som mål att ha den positionen digitalt också, säger Martin Kroon och fortsätter:

– I onsdags lanserade vi Svensk Damtidnings betaltjänst Premium. Det är ännu ett kliv mot en omfattande konsumentaffär även digitalt, vi tar stora steg där hela tiden och har mycket mer på gång. Samtidigt är det väldigt viktigt att vi också vårdar vår värdefulla printaffär.

Martin Kroon har arbetat på Aller Media sedan maj 2016. Dessförinnan var han chefredaktör för Expressens sydsvenska edition Kvällsposten i fyra år. Martin Kroon sitter också som ledamot i Sveriges Tidskrifters styrelse.

Ämnen i artikeln:

BonnierAller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.