Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Han är ny affärsområdeschef för Bonnier B2B

Publicerad: 7 September 2016, 10:54

Bonniers Karmo Kaas-Lutsberg

Karmo Kaas-Lutsberg ersätter Anders Eriksson som chef för Bonniers affärsområde Business to Business.


Ämnen i artikeln:

BonnierAnders Eriksson

Den nye affärsområdeschefen, som arbetat inom Bonnier sedan 2008, börjar sitt uppdrag omgående. Han har tidigare varit CFO och CTO i affärsområdet Business to Business. Innan han kom till Bonnier har han haft nyckelroller inom ICA:s baltiska verksamhet. Han har också erfarenhet av att ha arbetat som journalist på Bonniers estniska affärstidning Äripäev.

“Karmo har varit en central person i Bonnier Business to Business framgångsrika vändning, där man under de senaste 5-6 åren har uppnått stadig tillväxt och förbättrad lönsamhet år efter år”, säger Bonniers vd, Tomas Franzén, i ett pressmeddelande.

Karmo Kaas-Lutsberg ersätter Anders Eriksson som i juni utsågs att efterträda Gunilla Herlitz som chef för Bonnier News.

”Vi har kommit en bra bit på vägen med att ersätta printintäkter med nya intäktskällor. Nu kommer mer än 50 procent av våra intäkter från nya affärer. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet inom Bonnier Business to Business fortsätta att bygga vidare på den framgång vi har haft hittills”, säger Karmo Kaas-Lutsberg i en kommentar.

Affärsområdet Business to Business består av affärsmedier och affärstjänster i Norden, Östeuropa och Tyskland.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BonnierAnders Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.