Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Hallpressen prioriterar det lokala

Publicerad: 1 December 2010, 10:40

Herenco-ägda Hallpressens vd Roger Jonsson blev överraskad av den starka vändningen. Koncernen ska prioritera det lokala materialet.


Ämnen i artikeln:

Hallpressen

För Hallpressen blir 2010 betydligt bättre än 2009, enligt Roger Jonsson.

Går alla verksamheter med vinst?

Det kan jag inte säga.

Är det något anmärkningsvärt som hänt under året?

Nej, det är väl vändningen och att höstförsäljningen blev ännu bättre än vi hade trott. Jag är lite överraskad av att det blev så oerhört starkt mot hösten.

Hur blir 2011?

2011 tror jag blir ännu bättre, eftersom det var en trög start på 2010, vändningen kom i april.

Finns det någon risk att en organisation som anpassats för lågkonjunktur är sämre rustad för högkonjunktur?

Nej det tycker jag inte, inte i den här branschen. Det som ökar är annonsflödet och det kräver inte så mycket mer resurser att hantera det.

Har ni stärkt eller försvagat er lokala förankring?

Vi prioriterar lokalredaktionerna och har till skillnad från en del andra koncerner behållit våra lokalredaktioner under lågkonjunkturen.

Men vi vill bli ännu mer lokala än vi är idag. Lokalredaktionerna ska vi behålla och till och med satsa mer på. Det är den typ av material du inte kan hämta någon annanstans, och som läsarna efterfrågar

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Hallpressen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.