Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Gunilla Herlitz årets branschpersonlighet

Publicerad: 6 Maj 2010, 10:10

Dagens Nyheters publisher Gunilla Herlitz har precis utsetts till årets branschpersonlighet på Stockholm MediaWeek. (Uppdaterad)


Motiveringen lyder:
Ett extremt år krävde extrema beslut. 2009 års branschpersonlighet lämnade ett bolag med lyckade nysatsningar och stabilitet för hårda tag och nedskärningar hos ett annat. Med både ekonomisk och journalistisk kompetens har hon klarat att navigera i ett år med extrem lågkonjunktur. Hon berör och väcker känslor av såväl beundran som skräck. Räddande ängel eller järnlady med hårdhandskar – oavsett vilket tog hon beslut som ingen före henne klarat att driva igenom och har definitivt satt ett personligt avtryck i mediebranschen under 2009.

Övriga nominerade var:
Manfred Aronsson – vd för MTG TV
Michael Grimborg – försäljningsdirektör TV4
Thomas Mattsson – chefredaktör Expressen
Sofia Mirjamsdotter frilansjournalist

Juryn består av:

Ulrika Fjällborg, Resumé
Martin Schori, Dagens  Media
Anna  Svedbom, Dagens  Industri
Fredrik Wass, Bisonblogg

Organisationen Sveriges  Mediebyråer står bakom StockholmMediaAward där  Årets Branschpersonlighet är en kategori, övriga är Årets  Säljorganisation, Årets Kampanj, Årets Annonsör och Årets Mediebyrå.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.