Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Gunilla Asker om Svenska Dagbladets triumf i natt

Publicerad: 25 Maj 2016, 05:14

Svenska Dagbladets flerkanalsstrategi blev i går kväll utsedd till Best in Show i tävling INMA Global Media Awards.


Ämnen i artikeln:

Svenska Dagbladet

Sammanlagt tävlade 264 mediehus från 40 länder med närmare 700 bidrag.  INMA Global Media Awards är uppdelad i fem regioner. Svenska Dagbladets affärsmodell Pyramiden vann först kategorin Best New Paid Content or Subscription Initiative. Sedan blev den bäst i Europa/Mellanöstern/Afrika och korades till slut till Best in Show.

Det var en fantastisk känsla, säger Svenska Dagbladets vd Gunilla Asker.

Pyramiden, tidningens strategiska marknadsmodell, beskriver dels hur viktiga printläsarna är men också arbetet med att konvertera digitala läsare till digitala betalande läsare.

Det genomsyrar hela vårt arbete.

I dagsläget har Svenska Dagbladet 30 000 digitala prenumeranter tack vare arbetet med Pyramiden.

Vilket är det riktiga kvittot. För till syvende och sist handlar det om att göra en produkt fylld med innehåll som annonsörer och läsare är beredd att betala för.

Antalet digitala prenumeranter ska öka är Gunilla Asker övertygad om. Hon vill inte säga några siffror men tidningen har en hög målsättning.

Vi har flera nya typer av tjänster på gång, vissa siktar till exempel in sig på yngre målgrupper där det finns mycket att göra.

Hur ska ni fira det här?

Det kommer att bli någon typ av firande i dag eller i morgon. Men först ska vi se till att få hem alla från London.

Övriga vinnare här:

Ämnen i artikeln:

Svenska Dagbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.