Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Guardian om Schibsteds digitala strategi

Publicerad: 8 April 2013, 11:06

Brittiska Guardian skriver om Schibsteds digitala strategier.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Tidningen har bland annat intervjuat Richard Sandenskog, på Schibsted Tillväxtmedier i Sverige och Marc Brandsma, nyligen tillträdd vd för Schibsted Development France.

”De typiska aktörerna vi letar efter är B2C-företag som redan har en fungerande produkt – vi investerar inte i PowerPoint-presentationer  – drivna av en ledning som siktar på att bli ledande på sin marknad . Sedan köper vi den; och köper ut alla minoritetsägare om det behövs. När vi kommit så långt säger vi åt ledningen att vi tar hand om tillväxten genom att ge trafik och varumärkeskännedom, baserat på best practise och Schibsteds expertis.”, säger Marc Brandsma i intervjun.

Läs hela texten på Guardian.co.uk.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.