Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Greys budskap: Tänk bortom hudfärgen

Publicerad: 4 November 2008, 14:04

Med "Let the issues be the issue" som budskap gör kommunikationsbyrån Grey i New York reklam i den amerikanska valrörelsens elfte timme för att väljarna ska se förbi hudfärg och gå till valurnorna utifrån sakfrågorna.


I går dök bilden med Barack Obama som vit och John McCain som svart upp på affischer runt om i New York och i tidningar och på olika sajter som annonser.

Tor Myhren, kreativ chef på Grey i New York säger på egna hemsidan att budskapet riktar sig till båda sidor.
– Om du stöder en kandidat bara för hudfärgen så röstar du av fel anledning.

Affischerna har omgående blivit populära och försvinner snabbt.

Syftet med kampanjen är upplysning, Grey har betalat tryckningen av affischerna ur egen kassa, annonsutrymmet har medierna bjudit på.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.