Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

GP största kampanj: Mindre nyheter

Publicerad: 30 Maj 2008, 06:36

GP största varumärkeskampanj i år fokuserar på GP i mobilen. - Webben har exploderat, webb-tv går jättebra, nu behöver vi lyfta mobilen, säger Rickard Robbstål, försäljnings- och marknadsdirektör på GP


Platserna för reklamtavlorna är noggrant utvalda: ”Mindre Sport” utanför Ullevi, ”Mindre kultur” på Konstmuséet vid Götaplatsen och ”Mindre Nyheter” på GP-huset.

– Syftet är inte främst att driva trafik utan att bygga och bredda varumärket och visa att vi är starka i andra kanaler, säger Rickard Robbstål.

GP:s i mobilen har 50 – 60 000 exponeringar per vecka.

– Vi tror att potentialen är betydligt större än så.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.