Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

GP Scen vann internationellt pris

Publicerad: 6 Augusti 2009, 01:42

Göteborgs-Postens satsning GP Scen har belönats igen, den här gången med ett internationellt pris för sitt sätt att engagera göteborgarna och stärka tidningens varumärke bland unga.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

GP Scen arrangerades för första gången i fjol sommar och är en talangtävling för unga artister och band.

I september belönades satsningen med Medievärldens pris Årets Marknadsinsats.

Nu har juryn i tidningarnas världsorganisation WAN-IFRAs tävling World Young Reader Prize också premierat GP Scen.

GP får priset för det sätt som tidningens varumärke stärktes. Göteborgarna engagerades såväl via nätet – MySpace och Facebook användes – som den avslutande livekonserten.
Juryn berömmer också den smarta utomhusreklamen med högtalare.

Så här skriver Göteborgs-Posten själva om priset.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.