Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

GP sänker annonspriset med 35 procent

Publicerad: 9 December 2015, 14:27

Stampen gör stora förändringar i sitt prissystem för att få bort rabattkulturen i print.


Ämnen i artikeln:

Stampen Local MediaGP

Höga, återkommande rabatter är ett vardagligt inslag på printmarknaden. Det vill Stampen göra något åt och mediehuset gör därför en kraftig sänkning av sina annonspriser, rapporterar Dagens Media. Göteborgs-Posten är först med att byta prissystem.

Det nya prissystemet börjar gälla efter årsskiftet. De stora förändringarna är att prislistan förenklas, priserna sänks, vissa annonsformat tillkommer medan andra helt försvinner.

”Det här handlar om att anpassa våra priser till verkligheten och jag tror att det kommer att stärka trovärdigheten för oss. Tanken är att vi ska ha en mer logisk och prisvärd prislista”, säger Linda Forsberg, försäljningsdirektör på Stampen Local Media, till Dagens Media.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Stampen Local MediaGP

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.