Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

GP låter läsarna ta avstånd till nyheterna

Publicerad: 4 april 2011, 10:02

Budskapet är ett lokalsinne i världsklass. GP kör därför nu en kampanj med geotaggade nyheter.


Ämnen i artikeln:

GP

en kampanjsajt som bygger på Google Maps skriver läsaren in sin adress och sedan dyker nyheterna upp på en karta. Med det exakta avståndet i meter till händelsen. I alla fall när det handlar om det som sker i Göteborg.

Nyheter på riks- och global nivå visas också ut men får inte lika exakt geografisk position.

Förhoppningen är att det här sättet att presentera nyheter ska ge en ökad läsarupplevelse.

Kampanjen, som tagits fram med Forsman & Bodenfors, pågår fram till den 17 april men sajten kommer att ligga kvar en tid efter det.

Sedan kan sajten kanske komma tillbaka i höst, säger GP:s marknadschef Charlotte Odbjer till Medievärlden.

Ämnen i artikeln:

GP

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev