Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

GP hottar upp sajt och tidning

Publicerad: 10 December 2018, 11:45

Josefin Meyer, marknadschef och Christofer Ahlqvist, chefredaktör Göteborgs-Posten Foto: Fredrik Helgesson

Besökare på GP.se och tidningens pappersprenumeranter möttes av en ny layout på måndagsmorgonen. "Hur nyheterna presenteras påverkar såklart hur våra läsare kan ta till sig dem. Därför är den nya formen en viktig – och rolig – del av att göra kvalitetsjournalistik mer tillgänglig för våra läsare", säger GP:s chefredaktör Christofer Ahlqvist.


Ämnen i artikeln:

GP

Göteborgs-Posten har fått ett nytt utseende – både online och i print. Det nya utseende har tagits fram tillsammans med varumärkesbyrån Brandwork. De har även tagit fram en varumärkesstrategi för tidningen.

Tidningens chefredaktör Christofer Ahlqvist säger att det är ett nödvändigt steg att ta för att förbättra upplevelsen för tidningens prenumeranter och läsare.

”I dag är vårt journalistiska uppdrag viktigare än någonsin och vi jobbar hela tiden för att skapa mer och bättre innehåll. Hur nyheterna presenteras påverkar såklart hur våra läsare kan ta till sig dem. Därför är den nya formen en viktig – och rolig – del av att göra kvalitetsjournalistik mer tillgänglig för våra läsare”, säger han i ett pressmeddelande.

Tidningens marknadschef Josefin Meyer säger att den nya designen kommer ge ett mer sammanhängande utseende på de produkter som GP har.

”Oavsett var våra läsare och samarbetspartners möter GP – i papperstidningen, på webben, på ett evenemang eller i annonser och kampanjer ska de känna igen sig”, säger hon i ett pressmeddelande.

Lucas De Vivo

Reporter

Ämnen i artikeln:

GP

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.