Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Göteborgs-Posten satsar på musikfestival

Publicerad: 6 Augusti 2008, 10:21

Göteborgs-Posten gör en stor satsning på musikfestivalen Way out West som drar igång i Göteborg i morgon. Tidningen gör ett 32-sidigt programblad som kommer att delas ut i 30 000 exemplar. Hamburgerkedjan Burger King har köpt 10 sidor i bladet, all annonsplats. Dessutom arrangerar GP en talangtävling på Järntorget.


GP har med framgång gjort specialsatsningar i samband med stora sport- och nöjesevenemang i Göteborg de senaste åren, bland annat en rund bilaga i form av en skiva inför Rolling Stones konsert.

Till musikfestivalen Way out West gör man en 32-sidig programtidning i skuren A4, ”lagom för bakfickan”, säger Åse Henell, kommunikationsansvarig på GP.

Tidningen delas ut, målgruppen är för snäv för att det ska vara värt kostnaderna att låta den gå som bilaga.

Metro är festivalens officiella mediepartner. GPs marknadsdirektör Ricard Robbstål är uppenbart förtjust i att satsa hårt i konkurrentens – och i vissa fall samarbetspartnerns – projekt.

Ni går inte med förlust på projektet?

– Absolut inte. Men det är en bra aktivitet för Burger King också. Det är roligt med en ny relation, de har inte gått hos oss tidigare.

GP arrangerar en talangtävling i samband med festivalen, GP scen. Vinnaren får tre dagar i studio för att kunna komma en bit på väg i att förverkliga sin dröm. 232 bidrag kom in till tidningen, 20 har valts ut och får uppträda på lördag på tidningens scen på Järntorget.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.