Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Gotas betallösning kommer i oktober

Publicerad: 17 September 2014, 06:02

Barometern och Östran blir först ut när Gota lanserar sin betalmodell i höst.


Ämnen i artikeln:

Gota Media

Det blir en plusmodell där omkring 70 procent av innehållet kommer att kräva att man är prenumerant.

Sannolikt kommer det att leda till ett trafiktapp initialt men det är ledningen beredd på, menar Peter Sigfridsson, utvecklingschef på Gota Media.

Sedan är både vi och marknaden betydligt mer mogna för det här jämfört med när vi lanserade betalmodellen på BLT och Sydöstran våren 2011.

Tidningarna i Kalmar börjar utbildningen i det nya systemet i dag.

För första gången ska vi nu jobba med något som från början är byggt för att leverera allt material i alla kanaler, säger Peter Sigfridsson.

Det är inte bara redaktionen som ska förberedas på omställningen. Kundtjänsten får en rejäl förstärkning och annonssäljet ska öka sin digitala närvaro ordentligt. Där handlar det både om att de nya sajterna kommer att ha betydligt fler annonsplaceringar att sälja och på sikt även möjligheter till att sikta in sig på specifika målgrupper.

Den nya sajten blir responsiv vilket kommer att ge alla mobilbesökare en bättre upplevelse än i dag tror Peter Sigfridsson.

Jag vill tro att det ytterligare kommer att öka vår trafik.

Först ut blir Barometern och Östran som om allt går planenligt går över den 2 oktober. Sedan blir det i tur och ordning, Skånemedia, BLT och Sydsöstran, Borås, Växjö och sist Ölandsbladet i februari.

Ämnen i artikeln:

Gota Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.