Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Gota och NTM delägare i Matchad

Publicerad: 22 Januari 2014, 12:09

NTM-koncernen och Gota Media har köpt in sig i det Bonnierägda annonsnätverket Matchad.


Ämnen i artikeln:

NTMGota Media

Målet är att fördubbla bolagets försäljning under 2014. Det ska ske genom att nya sajter, såväl breda nyhetssajter som nischade produkter, ska läggas till nätverket. Siktet är inställt på att bli Sveriges största premiumnätverk för sökordsannonsering.

Matchad säljer annonsvisningar med en form av automatiserad handel, RTB, Real Time Bidding, det vill säga att annonsören i realtid lägger bud efter ett antal kriterier på en annonsbörs.

Flera svenska medieföretag jobbar med att bygga egna RTB-plattformar. En klar minoritet har det idag. Men det kommer med allsannolikhet att ändras inom kort.

Läs mer om den nya annonsmarknaden på Medievärlden Premium.

Ämnen i artikeln:

NTMGota Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.