Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Gigantisk felräkning av BusinessWeek

Publicerad: 15 September 2009, 02:22

16 miljoner dollar plöjde affärsmagasinet Business Week ner i projekt kopplade till sociala medier mellan 2007 och 2008. Intäkterna stannar på förhållandevis blygsamma 600 000 dollar.


Främst handlar det om sajten/nätverket Business Exchange. 2008 kostade den 7,6 miljoner dollar och i år kommer den att medföra utgifter för ytterligare 4,7 miljoner dollar enligt Brandrepublic.com.
Antal besökare ligger på 1,5 miljoner per månad.

Kapitalismen ligger bakom dagstidningens död. Det hävdar filmaren Michael Moore på en presskonferens i Toronto i går. Genom att stirra sig blinda på profit och hela tiden sätta annonsintäkter före upplaga har tidningsägarna blundat för vad som är den verkliga ekonomiska basen för deras verksamhet menar han. Michael Moore hävdar också att inom ett eller två år kommer det inte att finnas kvar några dagstidningar i USA.
Se mer här:

I går kväll var det Kulturen och sanningen som debatterades på Publicistklubben i Stockholm. Intresserade kan ta del av det som avhandlades här:

Medievärlden fortsätter berätta vilka som kan vinna de olika klasserna i Årets Dagstidning. I dag presenterar vi vilka som är nominerade till Årets Redaktion och Årets Säljare. Så se till att vara i närheten av en telefon – det kan vara dig vi ringer…

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.