Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Gemensamt sälj för Bonnier news

Publicerad: 22 September 2015, 05:06

Bonnier news stöper om sitt sälj. Nu ska DN, DI och Expressen få en gemensam säljorganisation.


Ämnen i artikeln:

Dan MorénBonnier NewsHenrik StangelAlexander Lydecker

Orsaken är enligt ett pressmeddelande ökad konkurrens från globala aktörer och kundernas förändrade beteende på marknaden.

Övergripande chef blir Henrik Stangel som sedan 2014 är annonsdirektör för de tre tidningarna. Alexander Lydecker, annonsdirektör på Expressen, blir ansvarig för Bonnier news sales som ska sköta den gemensamma digitala affärsutvecklingen och driva kundnära konceptutveckling över Bonnier news alla plattformar.

DI:s annonsdirektör Andreas Sandin ska även ansvar för DN:s försäljning.

DN:s nuvarande annonsdirektör Dan Morén får ansvar för plats- bostads- motor- och nöjesförsäljningen som läggs i ett eget bolag.

HD-Sydsvenskan ingår också i Bonnier news men berörs inte av förändringen som ska träda i kraft från vid årsskiftet.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.