Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Gemensamma bilagor inom Promedia

Publicerad: 3 December 2010, 12:39

Nästa år kommer alla Promedia-tidningar att ha sex gemensamma bilagor. Konceptet är samma som för TT:s bröllopstidning, enligt Promedias försäljningschef Mikael Ericsson.


Ämnen i artikeln:

Promedia

Bilagorna kommer att tas fram av Promedias enhet ”Specialtidningar”, som annars gör kundtidningar. Det redaktionella materialet kommer från de olika tidningarna.

Det blir samma upplägg som TT:s bröllopsbevakning. Vi serverar en body till tidningarna som innehåller redaktionellt material och riksannonser. Sedan fyller tidningarna på med lokalt innehåll, både redaktionellt och kommersiellt, säger Promedias försäljningschef Mikael Ericsson som leder arbetet.

Vilka ämnen blir det?

Det kan jag inte avslöja ännu. Det blir ämnen som passar för den här regionen.

Bilagorna kommer att gå i samtliga tolv Promediatidningar, det vill säga: Nerikes Allehanda, Vestmanlands Läns Tidning, Länstidningen i Södertälje, Arboga Tidning, Avesta Tidning, Bärgslagsbladet, Fagersta-Posten, Karlskoga-Kuriren, Norrtelje Tidning, Sala Allehanda, Motala och Vadstena Tidning och Nynäshamns-Posten.

Upplagan blir 180 000 och antalet läsare 474 000. Den första bilagan kommer vecka 7 eller 8.

Kommer varje bilaga ut en gång, eller kan det bli fler?

Det är en första test, sedan får vi se vad som händer. Vi har som målsättning att dra nytta av koncernsynergier och paketera mellan tidningarna. De här tidningarna har varit solitärer. Nu börjar vi jobba hårt även på koncernnivå.

Kommer det fler koncernsamarbeten nästa år?

Vi har ett stort idéutbyte och kikar på andra samarbetsmöjligheter.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Promedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.