Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Frida integreras i Baaam

Publicerad: 2 juli 2018, 08:32

Frida och Baaam slås ihop.

Aller Medias varumärken Frida och Baaam slås ihop. Jennie Sandberg, chefredaktör på Baaam, får i uppdrag att ratta båda två.


Ämnen i artikeln:

BaaamAller Media

I juli blir Frida en del av Baaam.se. Båda Aller Media-varumärkena riktar sig till den unga kvinnliga publiken. När redaktionerna slås ihop blir Jennie Sandberg, i dag chefredaktör på Baaam, ansvarig för båda titlarna.

”Baaam och Frida står stadigt på samma värdegrund: att stärka unga kvinnor. Med ett så starkt kompletterande varumärke i vårt universum breddas både målgrupp och räckvidd på ett naturligt sätt. Vi välkomnar nya och befintliga läsare och annonsörer, som kommer mötas av relevant innehåll och spännande kreativa lösningar även efter sammanslagningen”, säger Jennie Sandberg i ett pressmeddelande.

Sammanslagningen innebär inte bara att Frida får ett utökat tekniskt och redaktionellt stöd utan också en förstärkning av det kommersiella:

”Att få förvalta och utveckla Fridas uppdrag att prata med och för unga tjejer känns oerhört viktigt ur ett publicistiskt perspektiv. Men detta breddar inte bara våra redaktionella bevakningsområden och hjärtefrågor. Vi får också nya kommersiella muskler när vi ökar vår räckvidd och ärver en stark youtube-kanal”, avslutar Jennie Sandberg.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BaaamAller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.