Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 2 Juli 2018, 08:32
Frida och Baaam slås ihop.
Aller Medias varumärken Frida och Baaam slås ihop. Jennie Sandberg, chefredaktör på Baaam, får i uppdrag att ratta båda två.
I juli blir Frida en del av Baaam.se. Båda Aller Media-varumärkena riktar sig till den unga kvinnliga publiken. När redaktionerna slås ihop blir Jennie Sandberg, i dag chefredaktör på Baaam, ansvarig för båda titlarna.
”Baaam och Frida står stadigt på samma värdegrund: att stärka unga kvinnor. Med ett så starkt kompletterande varumärke i vårt universum breddas både målgrupp och räckvidd på ett naturligt sätt. Vi välkomnar nya och befintliga läsare och annonsörer, som kommer mötas av relevant innehåll och spännande kreativa lösningar även efter sammanslagningen”, säger Jennie Sandberg i ett pressmeddelande.
Sammanslagningen innebär inte bara att Frida får ett utökat tekniskt och redaktionellt stöd utan också en förstärkning av det kommersiella:
”Att få förvalta och utveckla Fridas uppdrag att prata med och för unga tjejer känns oerhört viktigt ur ett publicistiskt perspektiv. Men detta breddar inte bara våra redaktionella bevakningsområden och hjärtefrågor. Vi får också nya kommersiella muskler när vi ökar vår räckvidd och ärver en stark youtube-kanal”, avslutar Jennie Sandberg.