Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Frida Förlags namnbyte – blir FAB Media

Publicerad: 3 Oktober 2016, 06:28

Anders Juhlin. Fotobyline: Carl Klingspor

Efter 35 år byter Frida Förlag namn till FAB Media. Namnbytet är ytterligare ett steg mot att bli ett än mer digitalt och socialt mediehus för unga kvinnor.


Ämnen i artikeln:

Frida FörlagChicSolo

Sedan starten 1981 har Frida Förlag vuxit från att vara tidningen Frida, till att bli ett flertal varumärken, däribland Frida, Solo, ShapeUp och Chic, som alla riktar sig till tjejer och unga kvinnor 12-35 år.

De senaste två åren har Frida Förlag inlett ett förändringsarbete där syftet är att gå från att vara ett tidningsförlag till att bli ett digitalt och sociala mediehus för unga kvinnor. Namnbytet beskrivs som en del i den utvecklingen.

”Vi har jobbat stenhårt med att ställa om, inifrån och ut. Det nya namnet speglar denna förändring och visar vilka vi verkligen är, inte vad vi än gång var. Namnet ringar in vad vi gör bäst, nämligen “great content for fabulous women. FAB Medias mission är fortfarande att inspirera och engagera alla unga kvinnor i Sverige – varje dag”, säger FAB Medias vd Anders Juhlin.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Frida FörlagChicSolo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.