Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Fredrik Möller lanserade prylen som är diskjockeyns gitarr

Publicerad: 26 Augusti 2009, 06:18


Ämnen i artikeln:

Eurosport

Vad tar du med dig från tiden på Starcom och Svenska Fans?

– Jag har arbetat på Starcom både som konsult inom Digitala Medier på Nordisk nivå samt även anlitat dem som mediebyrå under min tid som marknadschef på Svenska Fans. Både Starcom och Svenska Fans håller världsklass inom sina respektive genrer. På Svenska Fans arbetade jag i drygt två år och den resa vi var med om då var exceptionell. Jag hoppas vi toppar den framgången på Eurosport.

När bytte du senast jobb, och var kom du då från?

– Mitt senaste uppdrag var att digitalt lansera Pacemaker – en portabel dj-mixer – på den Europeiska marknaden. Pacemaker är en Svensk produkt och kommer att vara lika viktig för dj-kulturen som gitarren var för rock´n´roll.

Hur ofta ska man byta jobb – och varför?

– Jag drivs av passion och har haft förmånen att få arbeta med det jag tycker är roligt. Så länge du drivs och utvecklas med arbetsuppgifterna på ditt jobb så ser jag ingen anledning att byta.

Bjuda upp eller bli uppbjuden, vilket fungerar bäst?

– Jag bjuder sällan upp vilket innebär att mitt svar bör bli att det fungerar bäst att bli uppbjuden.

Ett jobb du skulle vilja göra?

– Eurosport hoppas jag kommer att bli det drömjobb jag strävat efter att kunna uppnå.

Ditt roligaste uppdrag hittills?

– Min tid på ZTV var fantastisk, mycket beroende på arbetskamraterna jag hade då.

Arbetskamraten du skulle vilja jobba med igen?

– Fredrik Påhlman, var är du?!

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Eurosport

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.