Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Fredrik Lindén lämnar Schibsted

Publicerad: 22 Februari 2018, 09:07

Fredrik Lindén. Foto: Jens Mohr, Statens historiska museer.

Schibsted Sveriges informationsdirektör, Fredrik Lindén, lämnar sitt uppdrag för att bli kommunikationschef på Statens historiska museer: "Ett riktigt drömjobb". UPPDATERAD


Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Fredrik Lindén kom till Schibsted och Aftonbladet 2002. Där har han haft en rad olika uppdrag. Först som reporter och redaktör, senare som informationschef på Aftonbladet – och däremellan flera redaktionella chefsbefattningar. Sedan fyra år tillbaka är han informationsdirektör för Schibsted i Sverige.

– Jag kommer att ta med mig många fina minnen från Schibsted. Det är en magisk arbetsplats där det alltid funnits utrymme att jobba med olika saker. Jag är ett levande exempel på det. Experimentlustan, kreativiteten och modet att alltid vilja utmana sig själv skulle jag säga är utmärkande för Schibsted, säger Fredrik Lindén till Medievärlden.

Någon gång under våren tillträder han tjänsten som kommunikationschef på Statens historiska museer:

– Det känns väldigt kul och spännande. Kombinationen av kommunikation, förändring och mitt stora intresse för historia gjorde den här tjänsten oemotståndlig. Ett riktigt drömjobb. Jag är oerhört stolt att få arbeta för några av Sveriges, och världens, främsta museer.

– Samtidigt som jag ser fram emot min nya roll har jag såklart en väldig separationsångest från Schibsted och inte minst Aftonbladet där jag ju varit större delen av mina 16 år i koncernen. Jag kommer framför allt att sakna alla fantastiska arbetskamrater. Men det ska också bli väldigt kul att få jobba med mina nya kollegor, jag har fått ett väldigt gott intryck av de jag redan träffat, säger Fredrik Lindén.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.