Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Fortsatt platsannonstapp, men bättre siffror i slutet av 2009

Publicerad: 26 Februari 2010, 11:02

Platsannonsvolymen minskade med 39 procent under helåret 2009. Det visar Tidningsutgivarnas Platsannonsindex.


Ämnen i artikeln:

Tidningsutgivarna

För fjärde kvartalet 2009 uppgår minskningen för platsannonserna till 22 procent.

Däremot ser det ljusare ut för annonseringen på textsidor. Den växte under fjärde kvartalet 2009 jämfört med samma period 2008. För helåret 2009 blev det en minskning med 4 procent.

Annonseringen på textsidor står för mer än hälften av det totala annonsutrymmet i morgontidningarna.

TU:s platsannonsindex bygger på siffror från cirka 80 morgontidningar.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Tidningsutgivarna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.