Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 21 september 2010, 05:29
Mediebyråbarometern visar på fortsatt tillväxt. Försäljningen låg enligt den 24 procent högre än samma månad 2009. Men för både kvälls- och landsortspress har det gått betydligt bättre.
Ämnen i artikeln:
MediebyråbarometernKvällspressens försäljning ökade 42 procent under augusti jämfört med samma månad 2009. För landsortspressen är motsvarande siffra 38 procent.
Utvecklingen för storstadspressen håller inte samma tempo, där är ökningen 15 procent.
Bio är det medieslag som ökat mest, 65 procent. Även utomhusreklam hade en ordentlig tillväxt med 41 procent.
Den totala mängden annonser som gick via mediebyråer under augusti motsvarar 917 miljoner kronor.
Ackumulerat för året är ökningen till och med augusti 17 procent jämfört med 2009.
Ämnen i artikeln:
Mediebyråbarometern