Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Förfinad teknik ska ge bättre kunskap om besökarna

Publicerad: 18 Juni 2013, 10:42

Mät- och analysföretaget RAM släpper nu en ny tjänst som ska ge ökad kunskap om vilka mediehusens sajtbesökare är och hur de agerar.


Ämnen i artikeln:

RAM

De tidigare metoderna som RAM haft för att mäta hur och vad besökarna på medihusens sajter gör har nu förfinats.

Det är en kraftig produktutveckling som skett i och med vår nya tjänst Invisio, säger vd Rickard Öhrn.

Nu kan företaget följa vilka annonser eller redaktionella texter varje enskild panelist exponeras för. Och utifrån det 40-tal frågor varje deltagare redan svarat på går det sedan bygga upp ett relativt finmaskigt nät när det gäller målgrupper.

Vilket ger möjlighet för medieföretagen att verkligen visa för annonsörerna vilka som har sett deras annonser. En höjd träffsäkerhet ger möjlighet till nya affärer, säger Rickard Öhrn.

Sedan

Ämnen i artikeln:

RAM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.