Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Fokus kan bli Årets säljorganisation

Publicerad: 8 April 2008, 05:48

Aftonbladet har chans att vinna två av klasserna i Mediebyråernas årliga tävling Stockholm Media Award. I klassen Årets säljorganisation, slåss lilla Fokus mot Stenbeckjättarna Metro och MTG Radio.


Priserna i Stockholm Media Award delas ut den 8 maj vid Stockholm Media Week.

Juryerna i klasserna Årets kampanj, Årets annonsör och Årets säljorganisation är klara med sina nomineringar. Aftonbladet finns med bland annonsörerna och i Årets kampanj med Rockbjörnenkampanjen, gjord av Starcom.

Relativt nystartade nyhetsmagasinet Fokus är en av fyra som kan bli Årets säljorganisation: MTG Radio, Metro och MSN är inga små konkurrenter.

De nominerade:

Årets Annonsör:
Juryn premierar ”smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på mediebudget. Man ska också, med hjälp av sitt medieval, ha utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.”
Aftonbladet
Apoteket
Försvaret
Optimal Telecom/Parlino

Årets kampanj:
Juryn bedömer ”insikt kring kampanjens målgrupp och marknad, måluppfyllnad, innovation och resultat. Kampanjen ska vara nydanande och helst utmana traditionella medielösningar”.
Activisions kampanj för Guitar Hero 3. Mediebyrå: Starcom
Aftonbladets kampanj för Rockbjörnen. Mediebyrå: Starcom.
AMF Pensions kampanj ”Se dig själv som 70-åring”. Mediebyrå: MindShare.
Galdermas kampanj ”Basiron Finnkampen”. Mediebyrå: MindShare.
Match.com:s kampanj ”Operation Höstmys”. Mediebyrå: PHD.
McDonald’s kampanj ”Nya Happy Meal enligt tallriksmodellen”. Mediebyrå: OMD.
Microsoft/Xbox 360:s lanseringskampanj för Halo3. Mediebyrå: Initiative Universal Media.
Optimal Telecom/Parlinos kampanj ”SMS SM”. Mediebyrå: Starcom.
SAS Institute:s kampanj ”Beslut genom tiderna”. Mediebyrå: Starcom.

Årets säljorganisation:
Juryn premierar att de nominerade ”skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och förstärkt mediebyråernas arbete. De har också över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina uppdrag
Fokus
Metro
MSN
MTG Radio

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.