Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Fokus får ny försäljningschef

Publicerad: 13 februari 2019, 13:05

Claes de Faire och Helena Taube Rehnmark. Foto: Press.

Fokus har värvat Helena Taube Rehnmark, som blir ny försäljningschef Petra Jängnemyr lämnat branschen.


Ämnen i artikeln:

Claes de FaireFokus

Helena Taube Rehnmark som tidigare har varit försäljningschef på Bonnier Magazines & Brands, annonsdirektör på Forma och försäljningschef på Bonnier Publications blir nu försäljningchef på Fokus. Tidningens chefredaktör Claes de Faire kallar det för ”att toppa laget”.

”Med sin energi och sitt driv kommer Helena att bidra till att Fokus blir ännu bättre. Vi har många spännande områden som vi utvecklar nu och där kommer Helenas kunnande att komma väl till pass”, säger ha i ett pressmeddelande.

Helena Taube Rehnmark kommer arbeta med att hitta nya sätt att hitta intäkter till bolaget, säger hon i ett pressmeddelande

”Att få jobba nära ett så proffsigt och affärsdrivet team är något jag ser fram emot med stor förväntan och ödmjukhet. Mitt uppdrag kommer att ligga mycket i att, utöver att jobba med de befintliga affärerna, hitta nya sätt att utveckla affären och att få göra det tillsammans med Claes, som ett team, är ett riktigt drömläge för mig”.

Lucas De Vivo

Reporter

Ämnen i artikeln:

Claes de FaireFokus

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.