Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag22.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

FLT och Stormarknadspress köper säljbolag

Publicerad: 5 december 2006, 13:19

FLT Media och Stormarknadspress köper Internetsäljarna. - Vi vill få riksannonsörerna att upptäcka de lokala dagstidningssajterna, säger Anders Sjösten, vd för FLT Media och annonspaketet Land & Rike.


Internetsäljarna arbetar redan i dag med sina nya ägare, genom Tidningsnätet, som omfattar ett 50-tal av landets största lokala tidningssajter samt Svenska Dagbladet.

Enligt Anders Sjösten är det alltfler kunder som efterfrågar paketlösningar med papper och nät. Det beror, enligt honom, på att nätet blivit allt mer attraktivt som reklamkanal och att många lokala dagstidningssajter blivit så mycket bättre. Det plus en allmänt stark konjunktur gör att riksannonsörernas intresse växer.

Citygate säljer sina 90,4 procent av aktierna till Stormarknadspress (51 procent) och FLT Media (39,4). De återstående aktierna behåller Jonas Linnér, en av Internetsäljarnas grundare.

Hur mycket har ni betalat?

­ Det är en affärshemlighet, säger Anders Sjösten.

Internetsäljarna kommer trots ägarbytet att behålla sin nuvarande struktur. Bolaget har fem anställda och omsatte 57 miljoner kronor under 2005. Internetsäljarna hade tidigare Dagens Industri som storkund, men samarbetet avbröts för ett år sedan.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.