onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Finansliv får ny form

Publicerad: 24 januari 2017, 08:32

När tidningen Finansliv, som bevakar trender, händelser och människor i finansbranschen, landar hos prenumeranterna nu i veckan har pappersmagasinet en ny kostym.


Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Den nya formen är framtagen av Finanslivs art director Susanne Claesson och formgivaren Markus Edin. Ambitionen är att den ska bjuda in till läsning samt att det ska bli större skillnad mellan olika material.

”Det är sex år sedan magasinet gjordes om och det har hänt mycket för printprodukter på de åren. Vi har moderniserat formen och kan nu presentera vårt varierade innehåll på ett tydligare sätt”, säger Susanne Claesson i ett pressmeddelande.

Tidningens chefredaktör Agnetha Jönsson är nöjd med resultatet:

”Hela redaktionen har jobbat intensivt med omgörningen av tidningen. Resultatet är ett modernt branschmagasin som både är inspirerande och användbart för våra läsare.”

Finansliv har en utgivning om tio nummer per år och når över 50 000 personer inom bank, försäkring och finans. Tidningen bedriver också eventverksamhet och står bland annat bakom arrangemangen Finansloppet, Fintech Stockholm och Business Model Finance.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev