Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Financial Times går ner till en global edition

Publicerad: 11 Oktober 2013, 08:45

Under första halvåret 2014 skrotar Financial Times sina regionala editioner som ett resultat av sin digitala satsning.


Financial Times kommer i dag ut med egna editioner för Storbritannien, Europa, USA, Asien och Mellanöstern. Men under första halvåret 2014 blir det bara en enda global edition.

Tidningens chefredaktör Lionel Barber säger i ett meddelande till tidningens medarbetare att det gamla sättet att göra tidning är död.

Nya FT ska göras av ett mindre printfokuserat team som ska jobba tillsammans med ett större team inriktat på webben och den dagliga produktionen.

Nyhetsredaktörerna kommer att jobba mer med att planera produktionen i förväg och presentera materialet på ett intelligent sätt både i print och på nätet.

Det kräver ett nytt tänkesätt men är absolut rätt väg framåt i den digitala tidsålder.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.