Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Femina satsar på digitalisering – tar in ny duo

Publicerad: 29 April 2019, 09:45

Åsa Lundqvist och Jennie Sandberg. Foto: Press.

Aller Media vill lyfta magasinet Femina online och bli digital first. Därför har man rekryterat från OTW och Baaam.


Ämnen i artikeln:

Femina

Femina, som getts ut  sedan 1994, ska nu digitaliseras. För att göra satsningen tar man in Åsa Lundqvist från OTW, som blir ny chefredaktör, och Jennie Sandberg från Baaam, som blir ny redaktionschef. Målet är att ställa om produktionen till att bli digital first och man vill skapa det man kallar ett ”Femina-universum”. Man vill att läsarna ska ha anledning att besöka sajten flera gånger om dagen, säger nya chefredaktören Åsa Lundqvist i ett pressmeddelande.

”Femina är idag det största livsstilsmagasinet i Sverige och jag ser möjligheten att vi ska bli lika stora digitalt. Femina har en stark röst bland Sveriges kvinnor och rör och berör allt för kvinnan mitt i livet. Vi siktar på att göra Femina till en vana flera gånger om dagen och att stärka Feminas universum i alla kanaler. Parallellt med en stark optimism så känner jag ödmjukhet inför den nya rollen och för det arbete som redaktionen har lagt ned under många år och som tagit Femina till vad det är idag”, säger hon.

Samtidigt kommer Femina och magasinet Residence att samarbeta mer, men kommer att behålla två separata digitala kanaler.

Lucas De Vivo

Reporter

Ämnen i artikeln:

Femina

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.