Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Femina ökar utgivningstakten

Publicerad: 26 Oktober 2017, 09:22

Ulrika Norberg, chefredaktör på Feminina.

Tidskriften går från 12 till 14 nummer per år.


Ämnen i artikeln:

Femina

Utgivningstaken ökas vid årsskiftet. Anledningen är den starka försäljningen av både lösnummer och annons, enligt ett pressmeddelande.

”Vi på redaktionen har i flera år utvecklat och satsat på ett innehåll som ska tilltala vår målgrupp. Vi känner våra läsare och skräddarsyr materialet så att det ska passa dem. Och det fantastiska är att Femina går hem på alla plattformar”, säger chefredaktör Ulrika Norberg, som i år gör sitt tionde år som chefredaktör på tidningen.

Femina har en räckvidd på 191 000 och en upplaga på 86 600 exemplar.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Femina

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.