Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Femina fortsätter digital omställning

Publicerad: 19 Juni 2019, 07:16

Åsa Lundqvist och Jennie Sandberg. Foto: Press.

Efter flytten från Malmö till Stockholm har flera vakanser uppstått på Feminas redaktion. Nu fyller tidningen på med sex nya journalister med digital kompetens för att fortsätta omställning till digital first.


Ämnen i artikeln:

FeminaAller Media

Femina fortsätter ställa om tidningen mot att jobba digital first. Sedan tidigare har man tagit in  Åsa Lundqvist från OTW, som blir ny chefredaktör, och Jennie Sandberg från Baaam, som blir ny redaktionschef. Man har också slagit ihop redaktionen med tidningens Residences redaktion, som kommer jobba under ett gemensamt ledarskap. Nu har tidningen lagt ut sex jobbannonser där de söker personer med digital kompetens.

Det är dock inte sex helt nya tjänster, utan de flesta kommer från vakanser från när tidningen flyttade sin redaktion till Stockholm från Malmö. Alla anställda blev erbjudna att följa med men flera valde att lämna.

– Men vi väljer att fylla vakanserna och satsa digitalt i stället för att dra ned, säger tidningen chefredaktör Åsa Liliegren.

Martin Kroon, Publicistisk Direktör på Aller media, säger att de ser ljust på Feminas framtid.

– Vi ser en stor digital tillväxt för våra våra varumärken. Elle och Hänt är de som gått allra bäst framåt och de har visat att det går att bygga en verksamhet på även digitala intäkter. Vi ser att Femina är ett starkt varumärke som efterfrågas av kunder och annonsörer så vi är helt övertygade om att det kommer vara en stark affär framåt, säger han.

Lucas De Vivo

Reporter

Ämnen i artikeln:

FeminaAller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.